İçeriğe geç

smart.fm

18 Ekim 2010

Nedir bu smart.fm? Hemen cevabını google ile bulabilirsiniz. Ama bekleyin gerek yok aramanıza ben size biraz tarif edeyim. Japon menşeili bir internet sitesi ama bir program gibi çalışan bir internet sitesi. Daha önceki adı da “iknow” idi bu bilgi de meraklısına olsun. Özellikle japonca öğrenmek isteyenler için çok faydalı bir site.

Gelelim nasıl faydalı olduğuna; site içerisindeki sistem programcık mı diyeyim artık bilemiyorum. İsimlendirme kısmını dert etmeden devam ediyorum. Üniversitede ders seçer gibi smart.fm içerisinde de öğrenmek istediğiniz hazırlanmış konuları seçiyorsunuz. Sonra bu seçimi nasıl öğrenmek istediğinizi ayarlar içerisinden ayarlayabiliyorsunuz. Uzun dönem öğrenme metodu yada belirli bir bitiş zamanıbelirleyerek öğrenmek. Yine seçimini yapabileceğiniz türlerden biri yazı şeklidir. Kanji, kana ve romaji gibi 3 seçenek var, tercih sizin.

Gelelim sistem nasıl işliyor kısmına. Benim yaptığım bir  uygulama ile örneklendireyim.

Seçtiğim konu “Japanese Core 2000 : Step 1”

Bu konu japoncadaki en çok kullanılan 2000 kelimeyi öğretmeyi amaçlıyor. Tabi bunu 10 adımda yapacak. 1. adım ilk 200 tanesini içeriyor.

Peki nasıl yapıyor?

Her bir kelimeyi önce sesli okuyor, sonra anlamını (malesef ingilizce) veriyor. Üçüncü olarak cümle içinde kullanıyor. Dördüncü basamakta sizden cümle içinde kullandığının anlamını istiyor. Beşinci ve son basamakta ise sizden klavye ile yazmanızı istiyor. Tabi bu beş basamak sırası ile değil her zaman karışık olarak karşımız çıkmakta. Ve yine sadece basamakları değil kelimeleri de karıştırarak soruyor.  Mesela bir kelimenin ilk basamak bilgisi ile karşınıza çık ıyor sonraki kelimede bakıyorsunuz 4. basamak ile karşınızda. Yani kalıpçı ezber yöntemlerine nazaran öğrenmeden geçmek yok.

Yine bu beşini tamamlarken yanlış yaparsanız dert etmeyin. Sistem sizin yerinize onu ileride karşınıza tekrar çıkarıyor. Hadi bu beş aşamayı da bildik diyelim bu kelime çalışma defterimizden silinmiyor. Aynı kelime ile bu basamakları yaklaşık 5 defa tekrar edeceksiniz. Yani bir kelime ile 25 kere karşılaşmak gibi bir durum söz konusudur. Her çalışma bitiminde bir kelime için yüzde kaç ilerleme kaydettiğinizi görebiliyorsunuz.

Diğer taraftan kelimeleri cümle içinde kullanrak size sunuduğundan bazı kısa kalıplara ve dilbilgisel yapılara aşina olmaya başlıyorsunuz. Yine sesli bir şekilde bunu söylemesi de ayrıca size kulak aşinalığı da kazandırmakta.

Daha ne diyeyim artık. Hiragana ve Katakanayı buradan çalışarak geliştirmiştim.  Ve yine ” Japanese Core 2000 :  Step 1 “i tamamladım ve gerçekten etkili olduğunu söyleyebilirim. Burada öğrendiğim kelimeleri hafıza kartları şeklinde kendim kartlara yazdım.  Kartlarımla çalışmaya başlarken inanılmaz bir şekilde %80 nin üzerinde kelimeyi bilerek başlamıştım. Sadece geriye kalanların üzerinde yoğunlaşarak tamamlamamsa birkaç günümü almıştı.

Tüm japonca çalışanlara  (İngilizce biliyorlarsa) şiddetle tavsiyemdir.

Tavsiye edebileceğim çalışmalar;

 
“”Japanese Core 2000 Serisi

Common japanese adjactives

Japanese verb conjugations/forms

Body parts and clothes

Hiragana drill

Katakana drill””

Ganbatte..

 

20 Yorum leave one →
  1. Pınar permalink
    23 Ekim 2010 22:29

    Süpermiş! teşekkürler.

  2. 14 Kasım 2010 00:36

    E harika bir şeymiş bu!

    Çok teşekkür ederim, Core 2000’den başlarım artık ben de 🙂

    • 14 Kasım 2010 01:08

      Core 2000’den ilk kısmı -ilk 10 kelimeyi- tamamladım. Çok öğretici bir sistemi var kesinlikle. Bir dil eğitim seti satın alsam bu kadar olurdu. Tekrar teşekkürler 🙂

  3. 16 Aralık 2010 23:04

    çok faydalı bir siteymiş. teşekkürler murat. ben de bi ara inceleyip fikirlerimi sitemde paylaşacağım 🙂

  4. ezgi permalink
    16 Ocak 2011 12:33

    cok guzel bir sey ama sunun turkcesi yok mu?ben ingilizce o kadarda iyi bilmiyorum(maalesef),ama bunu cok cok cok cok istiyorum ne yapayim simdi?

  5. sinan permalink
    27 Nisan 2011 06:00

    Arkadaşlar size sormak istediğim birşey var. Ben Japonca öğrenmek istiyorum.

    🙂 Merak etmeyin sorum nerden başlayayım değil… Bu alfabelerdeki işaret, harf sembol neyse bunların yanında yazanlar okunuşları eğer yanlış anlamıyorsam.

    Benim ilgimi çeken şey şu ki bunlardan hece yapmak istediğimiz zaman nasıl olacak?

    Mesela Hiragana kısmındaki harflerle ben adımı yazmak istiyorum diyelim. “SİNAN” yazmak için sa satırındaki ‘şi’ sesini alarak mı başlamam lazım?

    しなん bu mudur yani ? Hiçbir başlangıç bilgim olmadan ordaki mantığa göre yazdım.

    Teşekkürler.

    • 27 Nisan 2011 22:17

      sinan yazmak için KATAKANA yı kullanman lazım. ve mantık öyle.

  6. 23 Temmuz 2011 02:51

    keşke ücretli olmasaymış , yen kaç lira bu arada 😀

  7. kakashi permalink
    04 Eylül 2011 22:01

    merhabalar !
    latin alfabesiyle türkçe-japonca japonca-türkçe sözlüğü var mı acaba?

    http://jptr.org/ bu sitede kanji ile japonca-tr çevirisi yapılıyor. bilidiğiniz bir site/program var mı?

    cevap yazarsanız sevinirim.. saygılar..

  8. kuka permalink
    15 Eylül 2011 19:17

    kusura bakmayın ama berbat bir site

  9. 19 Ocak 2012 13:37

    ben nasıl ögrenecem

  10. Mert Kayıkcı permalink
    02 Ekim 2012 19:24

    Kardesim Japon core 2000 diosunda o nedir indirirliormu falan biraz daha acıklarmısın

  11. Alara permalink
    03 Mart 2013 18:27

    Ben adimi yazamiyorum . Bi yardimci olurmusun? Acikca l harfini bulamadim , adimin hiragana ve katana alfabesiyle yazilisini bana gosterebilirmisin?

  12. kubra permalink
    13 Mart 2013 22:42

    peki anlatımlar ingilizcemi acaba hemen cevap verirseniz çok sevinecegim

  13. 31 Temmuz 2013 14:04

    My brother suggested I might like this web site.
    He was entirely right. This post truly made my
    day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

  14. 18 Mayıs 2014 16:47

    güzel bir site ama ingilizce bilmiyorum, kanjilerden başlıyacağım

  15. 初音ミク permalink
    27 Mart 2016 18:47

    ben tüm hiragana yı ezberleridim yazabiliyorumda birkaçını yazamıyorum ama bu harfleri nerede kullacağımı bilmiyorum yardım edebilirmisin?

  16. 02 Eylül 2018 19:52

    Hocam bahsettiğiniz site şu an paralı galiba bunun gibi kaliteli fakat ücretsiz site önere bilir misiniz?

Yorum bırakın