İçeriğe geç

Ders 4.1

11 Ekim 2010

Ders 4.1

Bunkei – Kalıplar

Bu dersin ünitesinde öğreneceğimiz kalıplar şu şekilde olacak. Zamanı bildirme, saat ifadesi, geniş, gelecek ve geçmiş zamanda eylem ifade etme. Ayrıca belirli bir zaman aralığındaki eylemi ifade etme.

1-  いま   1- じ  10- ぷ ん   です。

2-  わたしは     あさ    6-じ   に    おきます 。

3-  わたしは     9-じ   から    5-じ    まで        はたらきます 。

4-  わたしは     きのう    ベんきょうしました。


 

İlk cümle saati ifade etme

İkincisi geniş zamanda eylem ifadesi

Üçüncüsü bir zaman aralığındaki bir eylem ifadesi

Sonuncusu da bir geçmiş zaman ifadesidir.


Reibun – Örnek Cümleler

1.  いま     なん – じ     です  か

– 4- じ  5-ぶん   です

2.  あさ    なん – じ   に    おきます  か

– 6-じ   に   おきます 。

3.  まいにち    なんじ   から    なんじ   まで       はたらきます   か 。

–  8-じ    から    4-じ     まで       はたらきます 。

4.  こうぎは   なん-じ     から    です   か

– 1-じ  はん   から    です

5.  あした ,     はたらきます   か 。

– はい,     はたらきます

– いいえ,     はたらきません

6.  きのう  の  ばん    ベんきょうしました    か 。

– はい,    ベんきょうしました

– いいえ,     ベんきょうしません  でした

7.  きょうは   なん  ようび    です  か

–  か ようび   です

1. “Şimdi saat kaç?” saati sorma.

2. “Sabah kaçta kalkarsın?” geniş zaman ifadesi, “ni” edatının zaman zarfı gibi fiilden önce kullanıldığına dikkat edelim.

3. “Her gün kaçtan kaça kadar çalışırsın(işte)?” ——-+ kara +——-+ made + fiil, bir aralıktaki eylemi ifade etme kalıbıdır.

4. “Ders kaçta başlıyor?/ kaçtan itibaren başlıyor?” Bir işin bir zamandan itibaren olmasının ifadesi.

5. “Yarın çalışacak mısın?” Gelecek zaman ifadesi geniş zaman ifadesi ile aynı olup cümleden gelecek zaman olduğunu çıkarıyoruz. Burada yarın sözcüğü bunu sağlıyor.

6. ” Dün akşam ders çalıştın mı?” Bu da geçmiş zamanın ifadesi, hem zaman zarfından hem de fiilin geçmiş zaman formunda olmasından anlayabiliyoruz.

7. ” Bugün günlerden ne?” Günü sorma kalıbı da daha önce öğrendiğimiz basit kalıplardan.


 

Kaiwa – Diyalog

Kato: Nihongo no benkyou nan-ji kara desu ka.

Rao: 9-ji kara desu.

Kato: Nan-ji made desu ka.

Rao: 12-ji made desu.

Kato: Sou desu ka.

Kyou no gogo wa nan desu ka.

Rao: Kougi desu.

Kato: Nan-ji ni owarimasu ka.

Rao: 5-ji ni owarimasu.

Kato: Mainichi taihen desu ne.

Bu diyalog içerisinde hatırlanılması gereken bir nokta var. O da Kato’nun Rao’ya  bugün öğleden sonra için planın ne diye sorduğu kısım. Cümle içerisinde plan kelimesi geçmemekte sadece şu zaman nedir demek gibi bir ifade söylenerek aslında o zamandaki planın nedir diye kastediliyor, japoncada durum böyle arkadaşlar. Yani yarın sabah nedir diye sorarak aslında yarın sabahki programın ne olduğu kastediliyor, gibi örneklendirebiliriz.


* Bu ders, kitabın 28-29. sayfalarındaki bölümüdür.

 

12 Yorum leave one →
  1. bella permalink
    16 Ocak 2011 12:23

    tesekkur ederim ama bir sey sorucam,bende cumleler gozukmuyor onun yerine kareler var onun icin ben cumleleri goremiyom,simdi ne yapayim?bu kismi nasil oyrenicem?lutfen cevabinizi bekliyorum,tesekkurler

    • irfan permalink
      03 Haziran 2012 08:49

      harfler kareyse windows denetim masasından SAAT,DİL VE BÖLGE KISMINDAN AYARLAYABİLİRSİN

      • irfan permalink
        03 Haziran 2012 08:54

        私は日本語の漢字とひらがなカタカナ良いが、私は0から開始した瞬間に私は非常によく知っている日本語講座に行ってきましたので、日本語を学ぶには非常に難しい簡単に学ぶためにしばらく前に私の頭の中でこだわっている。

  2. 16 Ocak 2011 13:42

    Onun için japonca dili yüklemeniz lazım windowsa dil ayarlarından yapılabiliyor. ya da tam olarak onun nasıl yapıldığını anlatan bir yazı vardı bir sitede ona bakabilirsiniz. Hatta onun linkini bir yazımda paylaşmıştım ama hangi yazının içinde hatırlamıyorum.

  3. sakura permalink
    26 Mayıs 2011 17:20

    bende uğraştım ama olmuyor, gözükmüyor 😦 ve bu yazıyı paylaşan arkadaş benimle iletişime geçebilirsen gerçekten sevinirim, kursta öğretilen japonca ile japonların konuşma dili çoğu zaman uymuyor :/ şimdiden teşekkürler

  4. adalhan permalink
    06 Kasım 2011 00:14

    ben japonca öğrenmek istiyorum ancak kanji yi anlayamıyorum. bukonudayardım alabilirmiyim?

  5. bakii permalink
    08 Şubat 2012 14:36

    bned japonca ogrenmek istiyorum.. bı kursa basvurmalimiyim ?daha dogrusu benı yonlerıbılecegınız bı yer var mı ?

  6. Ahmet Yazıcı permalink
    25 Şubat 2012 20:21

    Bayağı merak sarmıştım japoncaya,şu anda merağım sıfırın altına indi.matematikçiyim kareleri bir saat inceledim hiçbir şey anlamadım,havanın içindeki suyu yakalamaya benziyor.please help me.

  7. 19 Mayıs 2012 21:20

    birisi anlatmaın nasıl anlıyım yahuu anlamıyorum 2 saatten beri inceliyorum

  8. 19 Mayıs 2012 21:20

    bir vidio koyamazmısınız lütefen ögrenmek çom istiyorum

  9. öykü permalink
    31 Mayıs 2020 19:31

    Ders notlarına güncelleme yapıyor musunuz? çünkü notlarda 4.2 ve 4.3 hala daha eklenmedi. Bu konuda bilgi verebilir misiniz?

Yorum bırakın